آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

بر اساس گزارشی، ۷۸ درصد مدیران عامل به بازاریاب‌ها اعتماد ندارند، چرا که معتقدند آن‌ها بر درصد سود نسبت به سرمایه گذاری اولیه۱ تمرکز نمی‌کنند. در واقع یک مدیرعامل انتظار وجود نتایج قابل اندازه گیری، یعنی فروش و درآمد، را از تیم بازاریابی اش دارد. اما بسیاری از مدیران عامل بر این باورند که بازاریاب‌ها بیشتر از حد لازم بر نتایج غیر قابل ملموس مانند میزان تحت تأثیر قرار دهی افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی توجه دارند. برخی از کمپانی‌ها به استخدام یک آژانس دیجیتال مارکتینگ اقدام می‌کنند.

 

مزایای همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ
 هزینه‌ کم‌تر و اثرگذاری بیشتر
یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ، نیاز به سرمایه‌گذاری کم‌تر، اثرگذاری بالاتر و صرف زمان کم‌تر است و این امکان را می‌دهد تا به مخاطب هدفی که مناسب کسب‌وکار ما است دست پیدا کنیم. به‌کارگیری استراتژی‌های متنوع بازاریابی، برندسازی، بهره‌گیری از خلاقیت و به صورت کلی استفاده از تمام پتانسیل‌ها، همگی در جهت همسو کردن اهداف کسب‌وکارها با اهداف، نیازها و خواسته‌های مشتریان است.

مدیریت رسانه‌های اجتماعی
از دیگر فعالیت‌های آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، مدیریت پروفایل‌ کسب‌وکارها است. امروزه یکی از لازمه‌های ارتباط، حضور در رسانه‌های اجتماعی مختلف است؛ البته این که کدام رسانه بستر مناسب‌تری برای ما است بستگی به نوع مخاطب و صنعتی که در آن فعالیت می‌کنیم دارد.

پیشرفت کسب‌وکارها
برای کسب‌وکارهای نوپا، همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به شدت تاثیر مثبت دارد؛ چرا که این آژانس‌ها علاوه بر مدیریت رسانه‌ها و اجرای تبلیغات برای کسب‌وکارها، با شناسایی نیازها و تعیین استراتژی‌های گوناگون، تلاش می‌کنند تا بیشترین بهره‌وری و کارایی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند. اجرای صفر تا صد کمپین‌های تبلیغاتی از دیگر وظایفی است که در حیطه فعالیت آژانس‌های بازاریابی دیجیتال است؛ به این معنا که فقط کافی است تا بودجه موردنظر را به آن‌ها بسپاریم.

تعیین اهداف اسمارت
یکی دیگر از مزیای همکاری با آژانس‌های بازاریابی دیجیتال، تعریف اهداف اسمارت یا SMART Goals است که در بلاگ‌های پیشین به آن پرداختیم. تعیین اهداف مشخص،  قابل‌اندازه‌گیری، قابل دستیابی، واقع‌بینانه و مبتنی بر زمان برای کسب‌وکارها، دید گسترده‌تری نسبت به وضعیت آینده می‌دهد و کمک می‌کند تا وضعیت کنونی را با نگاه رو به آینده جلو ببریم.

تعیین دقیق‌تر بازار هدف
مزیت دیگر همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ تعیین بازار و مخاطب هدف مناسب‌تر است که با انجام تحقیقات بازار اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار ما قرار می‌دهد. مخاطب هدف این شانس را به ما می‌دهد تا مشتریان وفادار بیشتری داشته باشیم و از طریق کانال‌ها و دریچه‌های متفاوتی به مشتریان و خریداران خود برسیم.

4 دلیل برای برتری آژانس بازاریابی دیجیتال نسبت به آژانس بازاریابی سنتی

4 دلیل اصلی برای افزایش مطلوبیت بازاریابی آنلاین نسبت به بازاریابی سنتی وجود دارد:

  • دلیل اول: بازاریابی سنتی آنقدرها توجیح مالی ندارد

تحقیقات نشان می دهد با اینکه بازاریابی دیجیتال 3 برابر بازاریابی سنتی، مشتری جلب می کند، اما هزینه ی آن 62% کم تر از بازاریابی سنتی است. تبلیغی که از طریق رسانه سنتی بخواهد 2000 نفر را مخاطب قرار دهد، هزینه ای حدود 1،500 دلار برای شما دارد در حالی که همین تعداد کاربر را با حدود هزینه ی 125 دلار از طریق اینترنت می توان مخاطب قرار داد.

  • دلیل دوم: با استفاده از بازاریابی آنلاین می توانید کارآمد تر مخاطب را هدف قرار دهید

شما می توانید مخاطبان منطقه ای یا جهانی که در ارتباط با کسب و کار شما هستند را هدف قرار دهید، که متعاقبا خواهید توانست مخاطبان با پتانسیل بالاتر را جذب کنید، مخاطبانی که به احتمال زیاد مشتری شما خواهند شد.

  • دلیل سوم: تعامل مستقیم بیشتر با مخاطبین خود

برخلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال، بویژه در زمینه رسانه های اجتماعی، این امکان را برای شما فراهم می کند تا مستقیم تر با مخاطب خود در تعامل باشید. تعامل با مخاطب در رسانه های اجتماعی همچنین به شما اجازه می دهد تا به طور مستقیم از نظرات آنها در مورد برند و خدمات خود مطلع شوید.

  • دلیل چهارم: شما می توانید اطلاعات را در لحظه پیگیری کنید

با استفاده از ابزارهای پیگیری و آنالیز داده ها، شما می توانید در لحظه به داده ها دسترسی داشته باشید. این ویژگی این امکان را برای شما فراهم می کند تا اثربخشی کمپین های خود و نرخ بازگشت سرمایه را بررسی کنید.