همیار مارکتینگ | آموزش بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به مجموعه فعالیت هایی که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد

۶ مطلب در دی ۱۳۹۸ ثبت شده است

آمارهای جالب درباره دیجیتال مارکتینگ

digital-marketing (1)

طراحی سایت 
وب‌سایت هویت برند شما در فضای آنلاین است؛ ساختن سایت با طراحی و کاربری مناسب برای کاربران، مرحله اول از موفقیت دیجیتال مارکتینگ است.

  • طراحی ریسپانسیو Responsive Design
    ۶۷ درصد کاربران وب‌سایت، علاقۀ بیشتری به سفارش در سایت‌های دارند که سازگار با موبایل هستند.

  • لندینگ پیج Landing Page
    استفاده از ویدئو در صفحات فرود، نرخ تبدیل را ۸۶% افزایش می‌دهد.
  • تجارت الکترونیک E Commerce
    تجارت الکترونیک در ایران رشد سالانه ۶۰ درصدی را تجربه می‌کند. حجم این تجارت در سال ۹۷ به بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
  • نرم‌افزار موبایل Mobile App
    در سال ۲۰۱۷ برنامه‌های موبایلی بیش از ۱۹۷ میلیارد بار دانلود شده‌اند.
  • برنامه‌های پیام‌رسان Messaging Apps
    بیش از ۴۰ میلیون نفر در ایران از پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند.

آمارهای تبلیغات آنلاین Online Advertising

تبلیغات آنلاین یا تبلیغات دیجیتال که با تبلیغات اینترنتی نیز معرفی می‌شود، به تبلیغاتی گفته می‌شود که از طریق ابزارهای و پلتفرم‌های اینترنتی به مخاطبین دسترسی دارند.

تبلیغات دیجیتال ۵۱٫۵ درصد از حجم تبلیغات در آمریکا را تشکیل می‌دهد که این آمار نشان دهنده میزان اثرگذاری تبلیغات دیجیتال در فضای کل تبلیغات است.

  • تبلیغات موبایلی Mobile Ads
    در سال ۲۰۱۸ در آمریکا بیش از ۷۰ میلیارد دلار هزینه تبلیغات موبایلی شده است.
  • ایمیل مارکتینگ Email Marketing
    ۸۰% کارشناسان بازاریابی معتقدند ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل به جذب و وفادارسازی مشتری کمک قابل توجهی می‌کند.
  • تبلیغات بنری Banner Ads
    نرخ تبدیل تبلیغات بنری به طور میانگین ۰٫۱۷% است.
  • تبلیغات کلیکی PPC Ads
    نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی در گوگل Google Ads به طور میانگین ۳٫۱۷% است.

آمارهای بهینه سازی موتور جستجو SEO

۹۳% تجربه‌های آنلاین با جستجو در یک موتور جستجو آغاز می‌شود.
۷۵% کابران هرگز از صفحه اول نتایج جستجو فراتر نمی‌روند.
۷۲% کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مهم‌ترین تاکتیک برای بهینه‌سازی موتور جستجو را تولید محتوا می‌دانند.

آمارهای بازاریابی محتوا

۵۳% کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ، تولید بلاگ را مهم‌ترین اولویت تولید محتوا می‌دانند.
احتمال مطالعه اینفوگرافیک توسط کاربر ۳۰ برابر بیش‌تر از احتمال مطالعه یک مقاله متنی است.

ویدئو مارکتینگ Video Marketing
پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۰% ترافیک اینترنت مربوط به ویدئو خواهد بود.

آمارهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی پرقدرت‌ترین پلتفرم برای رونق بخشیدن به تجارت شما هستند، در حال حاضر اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.

۷۰% افراد نسل Y در آمریکا در خریدهایشان تحت تأثیر توصیه دوستانشان در شبکه‌های اجتماعی هستند.
۷۰% کاربران اینترنت در آمریکا برندها را در اینستاگرام جستجو می‌کنند.
۷۰% هشتگ‌های اینستاگرام مربوط به برندها هستند.
بیش از ۲۵ میلیون ایرانی عضو اینستاگرام هستند.
بیش از ۵۶% کاربران بزرگسال در اینترنت در بیش از یک شبکه اجتماعی عضو هستند.

۱۹ دی ۹۸ ، ۰۳:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلیاردر خودساخته

راهنمای کامل هشتگ در تویتر

هشتگ چیست؟

این مفهوم یک قابلیت است که کمتر در ایران استفاده شده است. هشتگ یک تویت جهانی در مورد موضوعات خاص است.  در حالت کلی تگ هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند محتوای مشابه با تویت های خود را پیدا کنید. بر اساس گفته های منابع رسمی تویتر ( با ما همراه باشید ):
 

هشتگ مشخصه مشترک در جامعه برای اضافه کردن محتوا و متا داده های به تویت است. هشتگ مانند تگ های فیلکر هستند البته تنها به پست شما اضافه می شوند. شما بوسیله  گذاشتن علامت (#hashtag) یک هشتگ برای پست خود می سازید.

هشتگ ها روز به روز رواج بیشتری پیدا می کنند. البته بعضی افراد آنها را مضر دانسته و دوست دارند استریم تویتر آنها بدون  متا داده بوده و تا حد امکان “ارتباط انسانی تر داشته باشند”.  در هر صورت افراد زیادی از هشتگ استفاده کرده و این کار برای آنها جالب است بنابراین نکاتی در مورد آنها در بخش زیر بیان خواهد شد.

یک هشتگ را همانند سیتم tagging در سایت ( tag cloud  ) در نظر بگیرید. اما به صورت جهانی نه فقط محدود به یک سایت

کجا می توانم بفهمم افراد از چه هشتگی استفاده می کنند؟

#hashtags.org اولین مکان است که شما می توانید هشتگ های رایج و پر بیننده را پیدا کنید. این سایت همین طور جدولی از سایت های معروف  نیز به شما نشان می دهد:

هشتگ ها در توئیتر
هشتگ ها در توئیتر

ادامه مطلب...
۱۹ دی ۹۸ ، ۰۳:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلیاردر خودساخته

آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ چه تفاوتی دارند؟

 بازاریابی شبکه ای (Network Marketing) و دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) چه تفاوت هایی دارند ؟  در این بخش از سری مقالات کسب و کار به بررسی این دو روش بازاریابی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

 

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه از فرآیند های فروش محصولات گفته می شود که چندین روش را در بر می گیرد. در دیجیتال مارکتینگ، اینترنت و فضای مجازی تنها یک روش برای فروش محصولات محسوب می شود. به عبارت دیگر، روش های بازاریابی، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق سه کانال اینترنت، تلویزیون و تلفن همراه صورت می گیرد. در زیر هر یک از این روش ها را بررسی می کنیم.

ادامه مطلب...
۱۹ دی ۹۸ ، ۰۲:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلیاردر خودساخته

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ شکلی از بازاریابی مستقیم یا direct marketing است و ابزاری ضروری برای بازاریابی در کسب و کار به شمار می‌رود. به عمل ارسال ایمیل‌های تجاری به گروهی از افراد که در حال حاضر مشتری بالفعل یا بالقوه ما هستند، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی گفته می‌شود.

 

ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

فکت : در نظرسنجی که لیتموس (LITMUS) از بین ۳۷۲ دیجیتال مارکتر انجام داده بود ، میانگین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را (۳۸:۱) محاسبه کرده بود. این بدین معناست که از هر ۳۸ گیرنده ایمیل یک نفر تبدیل به مشتری می‌گردد.

ادامه مطلب...
۱۹ دی ۹۸ ، ۰۲:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلیاردر خودساخته

آموزش نگارش رپورتاژ آگهی

راهنمای جامع نگارش رپورتاژ آگهی

 

مطمئنا شما هم کلمه تبلیغات را هر روز می شنوید. امروزه ریپورتاژ آگهی در حال زیرورو کردن دنیا می باشد. به بیانی دیگر دنیای بازاریابی. چندین سال است که روند به این گونه است. اما رپورتاژ آگهی چیست؟ چرا این مفهوم با این سرعت در حال گسترش و فراگیر شدن است؟ و چگونه کمپین های روابط عمومی و رپورتاژ آگهی را خودتان انجام دهید؟ 

 

ادامه مطلب...
۱۹ دی ۹۸ ، ۰۱:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلیاردر خودساخته

دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست : از سیر تا پیاز

این روزها اگر به اطراف خود نگاه کنیم بعید است فردی را در حال استفاده از اینترنت و فضای دیجیتال نبینیم. وب سایت ها، اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی  کاملا در زندگی مردم ایران رسوخ کرده اند و دیگر دنیای بدون اینترنت را حتی نمی توان تصور کرد! البته این گستردگی استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال از نگاه بیزینس و برای مدیران کسب و کارها یک فرصت بی نظیر است. چرا که دسترسی به مخاطبان هدف کسب و کارها و مصرف کنندگان محصولات و خدمات هیچ وقت به این آسانی نبوده است! گره خوردن زندگی مردم با فضای دیجیتال موجب پیدایش مفهوم جدید و جذابی در بازاریابی به نام “دیجیتال مارکتینگ” شد که در این مقاله قصد داریم به شکل کامل شما را با آن آشنا کرده و مراحل یادگیری و به کارگرفتن آن در کسب و کار را به شما بیاموزیم. پس تا انتهای این مقاله کم نظیر با ما همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست : از سیر تا پیاز

ادامه مطلب...
۰۸ دی ۹۸ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلیاردر خودساخته