کمپین بازاریابی اینستاگرام یک کمپین بازاریابی است که اساسا شامل انتشار محتوای بیزینس ها در صفحه اینستاگرام خود با هدف دستیابی به یک بازاریابی می باشد. کمپین ها قبل از راه اندازی و اجرای کمپین به دنبال اسپانسر میگردند .در حقیقت اسپانسرها با پرداخت مبلغی جهت جذب فالوور در این کمپین شرکت می کنند که با توجه به نوع کمپین قیمت ها متفاوت می باشد و در حال حاضر معمولا قیمتی بین ۶ الی ۳۵ میلیون تومان می باشد .

 

 

انواع کمپین‌های بازاریابی در اینستاگرام


کمپین‌های بازاریابی اینستاگرام بسته به کارایی و هدفی که دنبال می‌کنند، هر یک در دسته‌ای جداگانه قرار می‌گیرند و شامل مفاهیم و فعالیت‌های منحصربه‌فردی هستند که به منظور دست‌یابی به هدف یاد شده بهینه شده‌اند. در ادامهٔ مقاله شما را با پرکاربردترین و رایج‌ترین این دسته‌ها آشنا خواهیم کرد؛ شما نیز با در نظر گرفتن نیازها و هدفی که دنبال می‌کنید می‌توانید توجه خود را معطوف به یک یا چند عدد از این دسته‌ها کنید.

 

۱. کمپین آگاهی از برند (Brand Awareness)

۲. کمپین ارزشی و مسئولیت اجتماعی

۳. کمپین‌های فروش و تبلیغات
۴. کمپین‌های رقابتی
۵. کمپین عرضهٔ محصولات
۶. کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)
 

اینستاگرام که در حال حاضر منزلی جدید برای برندها محسوب می‌شود، محل ایده آلی برای تبلیغ کسب و کارها، برقراری ارتباط با مشتریان و حفظ و جذب مخاطبین است. داشتن یک استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام ضروری است اما گاهی اوقات علاوه بر تلاش جهت رسیدن به هدف اصلی خودتان نیاز به تلاش‌های جانبی دیگری هم دارید. اینجاست که کمپین بازاریابی اینستاگرام وارد عمل می‌شود.

در این کمپین‌ها شما تلاش می‌کنید که طی یک بازه زمانی ثابت و مشخص به یک هدف خاص برسید. تمام محتوای کمپین شما در راستای رسیدن به این هدف تنظیم می‌شوند؛ هدفی که خاص و قابل ارزیابی است.

اگر استراتژی اینستاگرام را کُند و مثل یک ماراتن در نظر بگیریم، این کمپین‌ها مثل فنر هستند؛ باید طی یک دوره زمانی کوتاه‌تر انرژی بیشتری را صرف آنها کنید و در نهایت به نتایج و اطلاعات سریع‌تری خواهید رسید.

اگر قصد عرضه یک محصول جدید، ارتباط با مشتریان جدید یا ایجاد شهرت برای برندتان را دارید، کمپین‌های اینستاگرام به شما جهت رسیدن به این اهداف کمک می‌کنند – البته با این شرط که شرایط موفقیت را مهیا کرده باشید. در این مطلب انواع کمپین‌های اینستاگرامی را به شما معرفی می‌کنیم و نکاتی برای اجرای یک کمپین موفق به شما آموزش می‌دهیم.

 

نکته آخر

بیشتر ضرر را در این کمپین ها اسپانسرها متحمل می شوند. چون با مبلغی که جهت شرکت پرداخت می کنند می توانند در جای بهتر و تبلیغات هدفمند تر و بهینه تری انجام دهند درواقع  فالوورها چیزی از دست نمی دهند و امیدواریم اسپانسر ها بیشتر به این نکته توجه داشته باشند که با شرکت در کمپین های این چنینی چیزی عایدشان نمی شود .