گاهی اوقات وقتی که کاربران پیج شما را آنفالو می کنند، به اصطلاح می گویند پیج با ریزش فالوور در اینستاگرام رو به رو شده است. این روزها افزایش فالور همچنان روی بورس است. این کار را می‌توان حتی با خرید فالور هم انجام داد، اما نکته‌ی مهم این است که فالور‌هایی که جمع می‌کنید را نگه دارید! 

چرا فالوورهای اینستاگرام حذف میشوند ؟
بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است و البته سوالاتی که فالورها به آن جواب داده اند! مشخص شده که کاربران همیشه به خاطر یک ویژگی صفحه شما را فالو می کنند ولی این بدان معنی نیست که آنها برای همیشه فالوور شما باقی خواهند ماند. در حقیقت چیزی که کاربر از صفحه شما می‌خواهد یک محتوای با کیفیت است. اگر صفحه شما موفق به تولید محتوای با کیفیت نشود، کاربر شما را آنفالو می کند. یکی از دلایل اصلی ریزش فالوور در صفحات کسب و کارها این است که برندها معمولاً به دنبال تولید محتوای تبلیغاتی هستند. و از این طریق می ‌خواهند که فروش بیشتری داشته باشند. البته این طرز فکر کاملاً اشتباه است و سبب ریزش فالوورهای پیج می شود.ما در این قسمت از مقاله به بررسی ریزش فالوور اینستاگرام و دلایل آن خواهیم پرداخت.

 

1. پست های خود را به‌ طور یک‌ جا منتشر نکنید


برای جلوگیری از ریزش فالوور ها باید پست های خود را یکجا منتشر نکنید. افرادی که به تازگی برای خود در اینستاگرام اکانت ساختند معمولاً به یکباره تعداد زیادی پست منتشر می کنند! که این موضوع اصلا برای فالوور ها خوشایند نیست و سبب خسته شدن آنها می شود و بعد از مدتی دیگر به محتوای شما توجهی نمی کنند. سعی کنید هر هفته حداقل ۳ پست از صفحه خود منتشر کنید و از پستهای تکراری هم پرهیز کنید. همچنین فاصله ی پست گذاشتن خود را زیاد نکنید زیرا این کار نیز باعث ریزش فالوورهای شما میشود. دلیل این مشکل این هست که فالوور های شما فکر میکنند شما فعالیت خود را قطع کرده اید و پیج شما را انفالوو میکنند.

 

2. به هیچ عنوان کیفیت را فدای کمیت نکنید


موضوع بعدی که خیلی از بیزینس ها و کسب و کارها به آن توجهی نمی کنند محتوای با کیفیت است. به دلیل اینکه بسیاری از صفحات فقط کمیت برایشان مهم است. که فالورها مدام پست های جدیدی از آنها ببینند در حالی که چیزی که برای کاربران اهمیت بیشتری دارد، کیفیت پست ها است. و اگر شما ادمین، صفحه کسب و کاری هستید، بدانید که فقط با داشتن پست های با کیفیت، هم فالوور های قبلی شما حفظ خواهند شد. نیز به جذب فالوور های بیشتر کمک خواهید کرد.

پس اگر خواهان حفظ فالوورها هستید و تمایلی به ریزش فالوور در اینستاگرام ندارید، حتماً در مرحله اول کیفیت را مد نظر قرار دهید و سپس سراغ کمیت بروید. البته این بدان معنی نیست که فاصله منتشر کردن پست ها زیاد باشد بلکه شما باید با فاصله زمانی کوتاه پست‌ های خود را در صفحه تان قرار دهید. بسیاری از افراد بر این باورند که بهترین حالت این است! که شما هفته ای سه بار پست با کیفیت و ارزشمند در صفحه خود منتشر کنید تا کاربران بیشتری به سمت صفحه شما جذب شوند.

 

3.مرتبط نبودن پست های شما با پیج

سومین موردی که کاربران به آن تمایل نشان نمی‌ دهند این است که شما در صفحه یک برند پست های غیر مرتبط منتشر کنید. به عنوان مثال در یک صفحه‌ای که مربوط به آشپزی است، پست های پزشکی و مقالات مختلف قرار دهید. که این پست ها ربطی به محتوای پیج ندارد. پس بیشترین موردی که سبب آزار کاربران می شود منتشر کردن پست های غیر مرتبط با کسب و کار مورد نظر است. زیرا کاربران اول از همه به خاطره محتویات موجود در صفحه ، شما را دنبال میکنند و اگر محتویات غیر هدف کاربر یا همان فالوور شما باشد باعث میشود فالوور خسته شده و شما را انفالو کند. البته شاید تعامل خوبی هم در کوتاه مدت به وجود آورد ولی در نهایت فروش شما را بیشتر نخواهد کرد.

 

خودتان باشید: زندگی دروغین را به نمایش نگذارید. مثل یک آدم عادی زندگی کنید. زندگی‌های ساختگی خیلی دوام نمی‌آورند. و همه دیر یا زود متوجه این موضوع شده و شما را آنفالو خواهند کرد.

 

خیلی سلفی آپلود نکنید: متوالی و بی‌وقفه سلفی پست نکنید. هیچ کس دوست ندارد یک نفر را به ترتیب و پشت سر هم در شرایط مختلفی مشاهده کند.

 

به درستی از هشتگ‌ها استفاده کنید: از هشتگ‌هایی مناسب با پست‌ها و تم کاری‌تان استفاده کنید و همینطور حواس‌تان به هشتگ‌های ممنوع نیز باشد.

 

خیلی تبلیغات نکنید: صحبت بیهوده در مورد برندتان و تبلیغ زیاد دیگر صفحات باعث اعصاب خوردی فالورها شده و آن‌ها را از دست خواهید داد.

 

هرکس دلیلی برای آنفالو کردن شما دارد. گاهی اوقات اصلا به چیزی که پست می‌کنید و می‌نویسید ارتباطی ندارد. اما خوب است که به جهت پیشگیری از آنفالو شدن، موارد بالا را در نظر داشته باشید.