یکی از امکانات مهمی که برای استفاده از این شبکه اجتماعی در اختیار دارید، تبلیغات در استوری اینستاگرام است. اگر می‌خواهید از مزایای این ویژگی بهره ببرید، راهکارهایی که در ادامه آمده‌اند می‌توانند مفید واقع شوند.

 

تخصصی باشد

اگر به صفحات بزرگ در اینستاگرام نگاه کنید خواهید دید که بیشتر آنها تخصصی هستند. یعنی چه؟ یعنی اینکه در یک زمینه مشخص فعالیت می‌کنند. حالا اصلا فعالیت در یک زمینه خاص چه فایده‌ای برای ما و تبلیغ در اینستاگرام دارد؟ تخصصی بودن یک صفحه باعث افزایش فالوور اینستاگرام در آن صفحه می‌شود. اما نه یک افزایش فالوور معمولی…بلکه یک افزایش فالوور هدفمند! بگذارید خیلی ساده بگویم: صفحه تخصصی تبلیغات را هدفمند می‌کند. شما می‌فهمید که مخاطبان تبلیغتان در کدام صفحات متمرکز شده‌اند. مثلا وقتی یک صفحه در اینستاگرام فقط آموزش آشپزی می‌دهد و درباره غذاها توضیح می‌دهد، آدم‌هایی که طرفدار آشپزی هستند آن را فالو می‌کنند و همیشه پست‌هایش را می‌بینند. پس اگر شما یک رستوران تاسیس کرده‌اید یا سفارش ژله در منزلتان می‌گیرید، بهترین صفحه بزرگ در اینستاگرام برای تبلیغ شما همین صفحه آموزش آشپزی است. چرا؟ چون مخاطبین شما مشخص هستند و تبلیغ شما را دقیقا کسانی می‌بینند که آشپزی را دوست دارند.

در اینستاگرام برای هر تخصص و کسب و کاری چندین پیج پرفالوور و درست و حسابی وجود دارد. اگر پیج‌های بزرگ مورد نظر خود برای تبلیغ در اینستاگرام می‌شناسید که هیچ. ولی اگر حتی کمی شک دارید، پیشنهاد می‌کنم ریسک نکنید و حتما یک مشاوره تلفنی کوتاه هم که شده از دیدوگرام بگیرید. برای نمونه صفحه ورزش سه یکی از صفحات معتبر  و درجه یک برای تبلیغ در اینستاگرام است.

تبلیغ در اینستاگرام

خب…اینها دو ویژگی مهم یک صفحه بزرگ در اینستاگرام بودند. سعی کنید قبل از تبلیغ در اینستاگرام حتما این دو مورد را درباره پیج‌هایی که برای تبلیغ مد نظرتان دارید بررسی کنید. حالا می‌رویم سراغ اینکه اصلا شرایط تبلیغ در پیج‌های بزرگ اینستاگرام کدام است.

برای مدت معینی کنترل صفحه خود را به یک اینفلوئنسر بدهید

با این کار شما می‌توانید روی مخاطبین اینفلوئنسری که صفحه شما را مدیریت می‌کند تأثیر زیادی بگذارید. برای حصول اطمینان از موفقیت این تصمیم در انتخاب اینفلوئنسر بسیار دقت و کسی را انتخاب کنید که با ارزش‌های برند شما کاملاً همسو است.

از امکان نظرسنجی در استوری اینستاگرام استفاده کنید

این کار باعث می‌شود که بینندگان استوری شما منفعل نباشند و سرگرم شوند. همچنین با این کار شرکت می‌تواند در مورد محصولات خود فیدبک مشتریان را دریافت کنید.

یک داستان را در قالب استوری اینستاگرام روایت کنید

یک دنباله از قصه‌ها برای مثال داستان تأسیس برندتان را در روزهای مختلف در قالب استوری اینستاگرام برای مخاطبین خود منتشر کنید.

 برش‌هایی از محتوای طولانی خود را در استوری منتشر کنید

برای جذب مخاطبین برش‌هایی از محتوای طولانی خود را در استوری منتشر کنید؛ برای مثال می‌توانید برش‌های کوتاهی از ویدئوها یا مقاله‌های طولانی به این منظور استفاده کنید.